Tokio Hotel
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tokio Hotel

TOKIO HOTEL FAN FORUM CLUB SWEDEN
 
HemHem  Portalli**Portalli**  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Met micheel intervju

Gå ner 
FörfattareMeddelande
93
By.your.side.
By.your.side.
93


Antal inlägg : 332
Age : 30
Ort : Robertsfors.
Registration date : 07-10-27

Met micheel intervju Empty
InläggRubrik: Met micheel intervju   Met micheel intervju I_icon_minitimesön mar 09, 2008 2:32 pm

intervju till Holländsk radio station-> . MET MICHAEL

lyssna på intervju [URL=http://www2.metmichiel.nl/page/audio/255674/INTERVIEW:TOKIO HOTEL] här[/URL]! pec tam iet uz -> 'Beluister fragment'
Met micheel intervju Blockdrumestafetteluistxw5

Har ni några bra minnen ifrån spelningarna i Holland förut?

Tom: Ja självklart, Sist vi spelade i Amsterdam, The heineken Music Hall. Och det var riktigt bra. Det var början på den nya turnén.
Bill: Ja, det var våran första spelning.
Georg: Men vi har varit i Holland flera gånger.
Bill: Allafall. Fansen här är jättebra, så det är därför vi ser fram emot att ha konserter här.


Men fansen över hela världen, vart ni än åker, är så exalterade?

Bill: Ja, det är sant! Jag tror att vi är det band med dom bästa fansen i världen. Om andra band är avundsjuka är det förmodligen pågrund utav våra fans, för det är dom bästa fans man kan ha.


Så ifall ni kommer körande med bussen till konsert-hallen och ni ser alla dessa tjejer som har väntat flera dagar, tänker du inte; euuuuh, det är läskigt?
Bill: Yeah [han vill prata men Tom avbryter honom]
Tom: Inte just det ögonblicket, för då är jag så uppspelt inför konserten. Mitt hjärta börjar att slå så snabbt. Men sen kommer jag backstage och ser Georg och så är jag tillbaka till verkligheten. Då är allting bra igen.


På sistonde har ni varit i Amerika, hur var det där?
Bill: Det var väldigt bra! Det var så roligt! Det är en härlig känsla att spela där för första gången och se våra fans där för första gången. Vi trodde ärligt inte att så många fans skulle komma första gången. Det var en stor överasskning. Och vi hade en härlig tid där. Det var hårt men det lönade sig.


Är det en dröm som kom i uppfyllelse för er att spela i Amerika?
Tom: Ja! Jag menar, för alla band är det ett stort steg att vara i America. Speciellt för ett band i Europa, och för oss ifrån Tyskland så är det en stor dröm som kommer i uppfyllelse. Och ett väldigt stort stegg. Och det var en väldigt konstig känsla att sitta i ett flygplan i 10 timmar och när du kommer ut, ser fansen. Det var definitivt en dröm för oss.


I den Amerikanska median har ni blivit jämförda med HIM och AFI, band som dom, har ni någon koppling till dom?
Bill: Till slut gör alla sin egna sak. Alla har sina olikheter i musik. We jämför oss sällan med anda och andra band. Alla band har sina egna mål. Media använder det för att skapa deras bild, men alla måste göra det för sig själva.


Ni har släppt 3 album, 2 tyska och ett engelskt album. Jag antar att ni bara spelade engelska i Amerika?
Tom: Vi spelade 2 tyska sånger, och resten var på engelska eftersom vårat engelska album kommer släppas här.


Och hur blir det ikväll?
Tom: Euhm.. [Bill avbryter honom]
Bill: På den här turneén har vi en mixat spellista, och ibland kommer vi spela mer engelska eller mera tyska. Det beror på hur vi vill göra.
Tom: Men vi spelar alltid på bägge språken.


Det engelska bandet släptes redan för ett tag sen, när ska ni släppa ett nytt album eller skriver ni redan?
Tom: Det är ett pågående projekt, eftersom sångerna är enkla att skriva när vi gör det. Och vi har alltid sånger som redan är färdifa. Det är alltid så det går, vi har som band alltid nytt material. Men vi kan inte säga att vi intensivt jobbar på ett nytt album redan.
Bill: Ja, låtar är skrivna hela tiden, men det är inte så att vi går ut offentligt för att jobba på ett nytt album. Det har inte hänt ännu, men vi kommer verkligen göra det och det kommer att bli ett nytt album. Men när vi gör det så backar vi undan och tar våran tid för ett nytt album så vi kan göra det i lugn och ro.


Jag ville bara säga, jag tror inte att ni har tid att vara i studion, för ni är alltid på turné.
Tom: Precis.
Bill: Ja, precis!
Tom: Det är så det är! Vi har inte riktigt tid men som vi sa så skriver vi sånger och det skulle inte vara pågrund utav material! Jag tror att vi skulle ha material men vi måste bara ha tid att komma in till studion.


När är eran första lediga dag?
Bill: På turneé? Oh goh, ehh..
Tom: Imorgon.
Bill: Ja, imorgon.


Åh, det är inte illa.
Bill: Ja, det är okej. jag menar det är så att vi kör till nästa stad idag och vi har alltid en dag ledig emellan det, vi använder dom dagarna mestadels till att svara på vissa e-mals och.. jag vet inte. Ligga ner, slappna av och sover gör vi inte heller, men självklart har vi våra lediga dagar på turneér.


När ni har en sån ledig dag, tittar ni på era fanforum på internet, eftersom det är så väldigt många utav dom!
Bill: Nästan aldrig, vi är mer på internet för att kolla våra e-mail och såna saker och..
Tom: Saken är att jag klarar mig inte riktigt där, jag har ingen aning om hur man kan vara på ett forum, eftersom det alltid startar med reklam om registrering och sånd. Jag är inte så bra på internet, jag har bara en dator eftersom jag vet: Hur jag kollar mina e-mail och jag kan inte göra andra saker.
Bill: Ja, och om vi är på internet är vi bara på offentliga chatter och officiella sidor.


När ni startade var ni små pojkar och nu är ni allesammans vusna, ni bägge blev 18 förra året. Är det annorlunda att vara på turné nu? För ni är 18 är ni tillåtna att göra lite mer.
Bill: Eh, nej. Faktiskt inte.
Tom: Sepciellt Georg har stått stilla i hans huvus, han blev inte mycket äldre.
Bill: Men redan med 19.
Tom: Yeah, med 19 slutade det skapa. Men med oss, yeah, du kan säga att jag är väldigt mogen men annat än det är inget riktigt förändrat.


Så ikväll är ni på scen. Med vilken känsla kommer ni ifrån scenen? Eftersom jag kan föreställa mig, inte riktigt musiken, men när det är så mycket folk som jublar när ni spelar en sång. Det låter som en speciell känsla.
Tom: Utmattat, totalt utmattat. Vi bara faller ner i våra stolar och tar det lugnt, vi gör ingenting på 10 minuter. Efter det äter vi och tar en dush och sen sover vi i turnébussen-
Och sen nästa dag?
Tom: Precis, under natten kör vi till nästa stad.
Bill: Det är ett riktigt mönster. Du stiger upp på morgonen, efter det kör vi soundchek, efter det har vi intervjuer och sånt, efter det har vi våran egna tid för oss själva och sen konsert, och sen ta en dush, in i turnébussen och iväg till nästa stad och den börjar det om igen.


Och om ni har en ledig dag, ser du lika vacker ut som vanligt eller har du också en mjukis kläder-dag, då du bara hänger i bussen och tänker att du inte vill göra ditt hår så fint och smycken och sånt?
Tom: Han ser läskigare(?) ut då än vad han gör nu. Det är svårt att föreställa sig, men det är sant!
Bill: När vi har en ledig dag är det sant att vi går runt i mjukiskläder och Georg luktar t.om mer och faktiskt är det helt avslappnande. Vi känner ingen stress dom ögonblicken.


Sista frågan: Ikväll på scenen, alla har förmodligen sin egna favorit gång. Jag skulle vilja veta ifrån er alla vilken det är.
Bill: Min favorit för tillfället är definitivt Break away.
Tom: Min är Don't jump.
Georg: Jag tror Break away var roligast igår.
Gustav: Raise your hans.


Det är ögonblick att tänka på. Lycka till och ha en bra turné.
Alla: Tack!
Till överst på sidan Gå ner
 
Met micheel intervju
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» intervju....
» intressan intervju
» Buzznet.com intervju 15/2
» Intervju med Tom [english]
» Dream Up Intervju med Georg

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Tokio Hotel :: MEDIA :: Radio |-
Hoppa till: